گروه خبري : آرشیو مقالات
تاريخ انتشار : 1397/09/16 - 13:47
كد :13

ترمزها در سیستم آسانسور

ترمز موتور معمولا در راستایی از موتور نصب میشود که در آنجا سرعت به مراتب بیشتر است. به این دلیل که نیروی لازم برای ترمز در این راستا کمتر است.شرط بر اینکه چرخش سیستم مکانیکی مستقیم به چرخ رانش وصل باشد.ترمز باید بر اساس فنرهای فشاری و یا نیروی وزن کارکند و به وسیله نیروی الکترومغناطیس باز شود.هنگام قطع برق باید دو وسیله مستقل الکتریکی کنترل برای متوقف کردن آسانسور باید باشد تا ترمز سریعا عمل کند.

هنگام قطع برق کل آسانسور و یا تابلو فرمان آسانسور سیستم ترمز موتور آسانسور می بایست بصورت اتوماتیک عمل نماید. بنابراین ترمزهای اصطکاکی الکترومغناطیسی به کار می رود. چنانچه کابین آسانسور با 125 درصد بار اسمی خود در سرعت نرمال خود حرکت نماید ، ترمزها می بایست توانایی متوقف ساختن کل مجموعه را داشته باشند و بدون معطلی سیستم را به حالت سکون برسانند. با توجه به این که عمل ترمز شتاب منفی محسوب می گردد، این شتاب منفی نباید بیشتر از یک حد معین باشد. این حد معمولا توسط ترمز اضطراری (پاراشوت تعریف می گردد.) همانطور که می دانیم شتاب منفی ایجاد شده توسط پاراشوت بسیار بالا بوده و  در حد برخورد کابین با یک مانع نظیر ضربه گیرهای بافر ته چاه می باشد.

ترمزها در سیستم آسانسور

ترمز d.c  الکترومغناطیس

این مورد با کوبل هایی که سرعتی هستند و وقت کمی میگیرند ساخته شده است ولی گاهی به صورت مداوم استفاده میشود که نیرو کاهش می یابد.روکش و بازوها از جنس چدن می باشند و پوشش ترمز روی بازوها قرار دارد و فنر زیر محور چرخش بازوها قرار دارد میگیرد .بهترین ترمز وسیله ای است که از جنس چدن پولیتی با سختی 150hbاست. این نوع ترمز به طور آهسته حرکت میکند و معمولا در مکان های آرام و بی سروصدا به کار میرود

ترمز سیم بکسل

این نوع ترمز با دست کار میکند و بسیار ساده است.تکان های میان غلطک سیلندری و روکش ترمز کم است به عنوان ترمز سریع است.ترمز سیم بکسل فقط در زمانیکه سرعت در جهت حرکت به پایین زیاد باشد عمل میکند. این ترمز دارای: ترمز.کمپرسور هوا.مخزن هوا و کنترل کننده الکترونیکی میباشد . یک فک به روکش فولادی متصل است که فک دیگری به صورت افقی حرکت میکند و به سیم بکسل ها نیرو وارد میکند.در آخر که سیم بکسل بین فک و سیستم بالابر قرار میگیرد از حرکت باز می ایستد.

 

فروش بالابر در کرج

مگنت ترمز آسانسور

ترمز آسانسور پاراشوت کابین باید مجهز به ترمز ایمنی (پاراشوت) باشد که تنها در جهت جنبش رو به ذیل عمل نماید. ترمز آسانسور ایمنی بالایی دارد

نصب بالابر صنعتی

قیمت پاراشوت آسانسور

انواع پاراشوت آسانسور

سیستم ترمز در آسانسوردر تهران و البرز در صورت قطع برق یا قطع برق سیستم کنترل ، سیستم ترمز آسانسور باید به طور اتوماتیک عمل کند ، ترمزهای اصطکاکی بعد از قرارگیری و نصب این سیستم در آسانسور کرج به کمک تغذیه باطری ولتاژ مدار ایمنی تامین شده و پس از اطمینان از بسته بودن درب کابین فرمان باز شدن ترمز دارد

فیلم عملکرد پاراشوت
عکس پاراشوت آسانسور

 هیدرولیک صوفی پاراشوت (ترمز آسانسور) یکی از قسمت های مهم آسانسور می باشد.پاراشوت( ترمز آسانسور) سیستم ترمز ایمنی (پاراشوت) آسانسور

بوبین ترمز موتور آسانسور

به این دلیل که نیروی لازم برای ترمز در صورت قطع برق و یا قطع برق سیستم کنترل ، سیستم ترمزآسانسور باید به طور اتوماتیک عمل کند ، لذا ، از ترمز های اصطکاکی الکترو مغناطیسی

لنت ترمز اسانسور

در کلاس آموزش آسانسور به تشریح کاربرد ترمز موتور آسانسور می پردازیم. بخش اول مطالب آموزش نصب آسانسور به معرفی انواع ترمزهای موتور
انواع ترمزها در سیستم آسانسور ترمز موتور معمولا در راستایی از موتور نصب میشود که در آنجا سرعت به مراتب بیشتر است.